Is Love Enough Sir
মহাৰাষ্ট্ৰৰ ভিতৰুৱা গাওঁ এখনৰ পৰা মুম্বাই চহৰত বনকৰা মহিলা ৰূপে নিয়োজিত ৰত্না ৷৷
ঘৰৰ পৰা মুম্বাইলৈ আহোতে বাটত বেগৰ পৰা উলিয়াই নীলা খাৰু দুমুঠি পিন্ধে দুয়োখন হাতত, একেই দুমুঠি খাৰু মুম্বাইৰ পৰা ঘৰলৈ যাওঁতে ঘৰ পোৱাৰ আগমূহুৰ্তত গাড়ীৰ ভিতৰতে খুলি পুনৰ বেগত ভৰাই লয় ৷৷ বিয়াৰ চাৰিমাহৰ পিছতে স্বামীৰ বিয়োগ হোৱা বিধবা ৰত্না ৷৷
নিউইয়ৰ্কত হব লগীয়া বিয়াখন বাকদত্তাই বাতিল কৰি দিয়াত পুনৰ ঘৰলৈ ঘূৰি অহা ৰিয়েল ষ্টেট বিল্ডাৰৰ পুত্ৰ নিসংগ অশ্বিন ৷৷
সীমাহীন শূণ্যতাৰ মাজতে দুয়োটা জীৱন, অশ্বিনৰ আৰু বনকৰা মহিলা ৰত্না দুয়ো নিজৰ নিজৰ কক্ষ পথত সন্ধান কৰিছে কেবল জীৱন জীয়াই থকাৰ যোগাত্মক দিশবোৰৰ ••••
ৰত্নাই ঘৰুৱা কামৰ মাজতে দুঘন্টা ওলাই যায় দৰ্জীৰ দোকানত চিলাই কাম শিকিবলৈ,
অশ্বিনে সোধে “তুমি তাৰমানে দৰ্জী হবলৈ বিচৰা?”
ৰত্নাই কয় “নহয়, ফেশ্বন ডিজাইনাৰ !!”
অতিশয় অগতানুগতিক ভাবে নিৰ্মান কৰা হৈছে এটা সহজ সৰল কাহিনীক ৷৷ বনকৰা মহিলা আৰু মালিকৰ মাজৰ ব্যৱধানক সম্পূৰ্ণ ৰূপে স্পষ্টকৈ ৰাখি চিনেমাখনত দেখুওৱা হৈছে কিদৰে কেবল উচ্চকাংখা আৰু যোগাত্মক চিন্তাধাৰাই মানুহৰ মনত প্ৰেমৰ উন্মেষণ ঘটাব পাৰে ৷৷
চিনেমাখনৰ আৰম্ভনিৰ পৰা শেষলৈ শাৰিৰীক আকৰ্ষণ বা যৌণতাৰ স্থান নাই ••••
ৰত্নাই বুজাই দিয়ে অশ্বিনক কেবল প্ৰেমেই জানো সকলো এই পৃথিবীত? মানুহৰ মাজত প্ৰচলিত শ্ৰেণীগত বৈষম্যৰ মাজত তাই কাৰোৰে বাবে হাঁহিয়াতৰ পাত্ৰ হব নিবিচাৰে !!
শেষত প্ৰেমৰেই জয়, প্ৰচলিত পৰিয়ালকেন্দ্ৰীক দণ্ড আৰু বিবাহৰ বিপৰীতে দুয়ো দুয়োৰে পৰা আতৰি যায় কিন্তু ৰত্নাৰ ফেশ্বন ডিজাইনাৰ হোৱাৰ সপোনটোত পুনৰবাৰ নিউয়ৰ্কলৈ গুছি যোৱা অশ্বিনে সাৰ্থক হোৱাত সহায় কৰে ৷৷
চিনেমাখনৰ কাহিনীৰ আটাইতকৈ ভাল লগা দিশটো হল ইয়াত কোনেও কাৰো ওচৰত সমৰ্পণ কৰা নাই, কোনেও কাৰো চিন্তাধাৰাক ভুল বুলি কোৱা নাই ৷৷ সম্পূৰ্ণ স্বাভিমানৰ মাজত নিজৰ নিজৰ সুখৰ সন্ধানৰ এক অবিৰত পৰিক্ৰমা ৷৷
হয়তো এইবছৰ ভাৰতৰ অস্কাৰ নমিনেশ্বন হব এই ছবিখন, মূখ্য সম্পদ ৰত্নাৰ চৰিত্ৰত তিলোত্তমা সোমৰ অভিনয়, পৰিপক্ক চিত্ৰনাট্য আৰু পৰিচালনা ৷৷
Cannes Film Festival ৰ original Ambitious Cinema বঁটা লাভ কৰিছে ছবি খনে ৷৷
✍ বাপুকন চৌধুৰী
Title: Is Love Enough, Sir? – Movie Review
“Is Love Enough, Sir?” is a thought-provoking film that explores the complexities of relationships, social norms, and individual aspirations in modern-day Mumbai. Directed by Rohena Gera, the film tells the story of Ratna, a young widow who works as a domestic help in the home of Ashwin, a wealthy architect.
The film’s title encapsulates its central theme, questioning whether love alone is enough to overcome the barriers of class, status, and societal expectations. Ratna and Ashwin’s relationship is at the heart of the film, portrayed with sensitivity and nuance by Tillotama Shome and Vivek Gomber, respectively. Ratna’s quiet strength and determination to pursue her dreams despite her circumstances are juxtaposed with Ashwin’s struggles with his own sense of identity and privilege.
Gera’s direction is subtle yet impactful, allowing the characters’ emotions and the film’s themes to resonate deeply with the audience. The cinematography beautifully captures the contrasts of Mumbai’s urban landscape, highlighting the disparities between Ratna and Ashwin’s worlds.
One of the film’s strengths is its exploration of class dynamics and the complexities of power within relationships. Ratna and Ashwin’s relationship is marked by a genuine affection and understanding, yet it is constantly overshadowed by their differing social statuses. The film doesn’t shy away from portraying the harsh realities of life for domestic workers in India, highlighting the challenges they face in pursuing their own aspirations and dreams.
At its core, “Is Love Enough, Sir?” is a story of hope, resilience, and the power of human connection. It challenges viewers to reflect on their own prejudices and assumptions about class and status, while also celebrating the universal nature of love and longing.
In conclusion, “Is Love Enough, Sir?” is a beautifully crafted film that tackles important social issues with grace and empathy. It is a poignant reminder that love, while a powerful force, may not always be enough to bridge the gaps between us, but it can certainly inspire us to strive for a more compassionate and understanding world.